אילת 23.05.25

‰ תלמידי מגמת מערכות בריאות באילת הציגו את עבודות הגמר שלהם בפני בכירי העירייה ובית החולים "יוספטל" השאיפה היא שבעתיד יחזרו לעיר כבעלי מקצוע רפואי וישתלבו במערכת הבריאות שזקוקה לכוח אדם מקצועי ומיומן מתמודדים עם אתגרים רפואיים מצמיחים את הדור הבא של הרפואה באילת

עזרא ארבלי בכנס שהתקיים בבית חולים "יוספטל" במ־ עמד ראש העירייה, אלי לנקרי, ומנהלת המרכז הרפואי "יוספטל" ומרחב אילת בכ־ ללית, ד"ר יפה אשור, ובהשתתפות סגנית ומ"מ ראש העירייה, בטי סימלמיץ, האמונה על תחום החינוך, ראש מינהל שח"ק בעי־ רייה, מירי קופיטו, הורים, תלמידים ומכו־ בדים נוספים ממערכת הבריאות והחינוך, הציגו תלמידי מגמת מערכות בריאות את עבודות הגמר שלהם. אילת מצמיחה כבר מספר שנים עתודה ללימודי רפואה מקרב תלמידי אילת. הם מתחילים בחטיבת הביניים של תיכון "בגין" כפרחי רפואה, ובכיתה י' ממשיכים במגמת מערכות בריאות, שמזכה אותם בתעודה בגרות איכותית כולל שלושה מקצועות יח"ל, ותעודה טכנולוגית במדעי 5 מוגברים הבריאות עם התמחות במערכות רפואיות. השאיפה שבעתיד הם יחזרו לעיר כבעלי מקצוע רפואי. מגמת מערכות בריאות הנלמדת בבית ספר התיכון ע"ש "בגין" החלה עם התו־ כנית הייחודית "פרחי רפואה" שנפתחה לפני חמש שנים בבית הספר, כשבבסיסה ההכרה בחשיבות הכנת עתודה ללימודים אקדמיים במקצועות הבריאות השונים (רופאים, אחיות, חוקרים, פראמדיקים, ועוד) כמענה לצרכי העיר, בפרט, והארץ, בכלל. "ההיכרות עם עולם הרפואה פותחת לת־ למידים אפשרות להמשיך ללימודים אקד־ מיים במקצועות הבריאות ולהשתלב בהמ־

שאיפה שחלק מבוגרי התוכנית ישובו כב־ עלי מקצוע רפואי חזרה לקהילה. שיתוף פעולה נוסף קיים גם עם מד"א במסגרתו עוברים התלמידים קורסים ומשתלבים במ־ ערך ההתנדבות של מד"א כחלק מהמעור־ בות בקהילה. בתום הלימודים זוכים התל־ מידים לקבל גם תעודת מגיש עזרה ראשונה ומלווה טיולים. ד"ר יפה אשור, שאיחלה הצלחה רבה לת־ למידים, אמרה: "מעבר לרפואה, גם במק־ צועות הבריאות השונים קיים כיום מחסור, ואם המגמה הייחודית הזו מצליחה לפתוח לתלמידים ולתלמידות צוהר לתחום וליצור עניין, הרי שזהו הרווח האמיתי של העיר כולה". ראש העירייה, אלי לנקרי, הפועל ללא לאות לשפר את שירותי הבריאות בעיר, וכן את קידום פתיחת פקולטה לרפואה באילת, ברך את התלמידים והצוותים, ואמר: "מגמת מערכות הבריאות היא שער לעולם הר־ פואה, לשליחות קהילתית ולעתיד מקצועי משמעותי. אני גאה לראות את בני ובנות הנוער לומדים לעומק, חוקרים, מתנסים, ונפגשים מקרוב עם אתגרים רפואיים - תוך שהם בוחרים כבר עכשיו להיות חלק מהע־ שייה הקהילתית". מנהל בית ספר התיכון ע"ש בגין, אלדד חיימוביץ, ברך את התלמידים והודה לד"ר תמר מזור ולסיגלית עציון על הובלת המ־ גמה במקצועיות, במסירות ובתשוקה אמי־ תית. "פועלכן ניכר בכל שלב בתהליך, והצלחת התלמידות והתלמידים היא תוצר ישיר של ההשקעה שלכן. יישר כוח לתל־ מידות ולתלמידי המגמה", אמר.

ד"ר תמר מזור: "לימודי המגמה משפיעים ומעצבים את בני הנוער כצרכני בריאות וחוקרים לעתיד, ומחזקים את ערך ההתנדבות והתרומה לחברה"

בוגרי מגמת מערכות בריאות. מציגים את התוצרים

שך במערכת הבריאות בארץ", אמרה ד"ר תמר מזור, המרכזת את המגמה יחד עם המו־ רה סיגלית עציון, והוסיפה: "לימודי המגמה משפיעים ומעצבים את בני הנוער כצרכני בריאות וחוקרים לעתיד, מגבירים את המו־ דעות לבריאות הציבור, בכלל, ורפואה מו־ נעת, בפרט, ומחזקים את ערך ההתנדבות והתרומה לחברה". במסגרת הלימודים זוכים התלמידים להיכרות עם בתי חולים, צוותים רפואיים וציוד מקצועי. שיתוף פעולה הדוק במיוחד קיים עם בית חולים "יוספטל" באילת, שפתח את שעריו בפני התלמידים מתוך

צילומים: עיריית אילת

לנקרי וד"ר אשור. תומכים ומלווים

"איציק האמין מאוד באילת ופעל לטפח אותה" הוא סייע בקליטת עולי ‰ תושבי אילת נפרדו השבוע מאחד מאבני היסוד של העיר: איציק מור ז"ל שהלך לעולמו אתיופיה, הקים את "מרכז מור" וטיפח תלמידים רבים בתחום המוזיקה

עזרא ארבלי איציק מור ז"ל, מוותיקי העיר אילת ואחד מעמודי התווך בקהילה האילתית, הלך לעולמו בסוף השבוע האחרון. בין מפע־ ליו הבולטים, הקמת "מרכז מור", המרכז המסחרי הפרטי הראשון בעיר, פתיחת חנות מוזיקה שחשפה את ילדי אילת לנ־ פלאות הנגינה, וגם סיוע בקליטת הקהילה האתיופית בעיר. ההיכרות הראשונה של איציק מור עם כאשר העיר החלה 1959 אילת היתה בשנת רק להיבנות. כבר אז הכריז איציק כבחור צעיר ונמרץ, שכאן ייגדל את ילדיו. ואכן, חזר לאילת ועם הזמן התעצמה 1970 בשנת מחויבותו לשגשוגה של העיר, בה גידל לי־ מים את ששת ילדיו, שהיו ונשארו מחוברים לעיר. לצדו עמדה לאורך כל הדרך רעייתו האהובה, סופי, שהייתה לא רק שותפה

לחיים אלא גם שותפה לדרך. היא לימדה בבית הספר למוזיקה, חינכה באהבה ובהש־ קעה דורות של תלמידים, ובנאמנות יוצאת דופן, ליוותה את איציק בכל שלב עד יומו האחרון. בין מפעליו הבולטים בעיר הקמת "מרכז מור", המרכז המסחרי הפרטי הראשון בעיר ופתיחת "גן המוזיקה" - חנות מוזיקה ייחו־ דית שהפכה למוקד עליה לרגל עבור דורות של ילדים ונוער. מאות ואלפי ילדים למדו שם אורגן, גיטרה, ריקוד ואומנויות נוספות, מתוך אמונה עמוקה של איציק בכוחה של התרבות והחינוך. בנוסף, פעל איציק גם לקידום אזור הסחר החופשי בעיר, ואף הקים מפעל אלקטרוני־ קה, מתוך מטרה לייצר תעסוקה וחדשנות מקומית. בנוסף, במהלך "מבצע משה", שה־ ביא לישראל את יהודי אתיופיה, היה איציק מעורב באופן פעיל בקליטתם ושילובם בעיר אילת. ברוח ערכים של שוויון, אח־

ווה וציונות, פעל לפתוח עבורם הזדמנויות, לסייע בדיור, בתעסוקה ובחינוך, ולעודד קהילה מחבקת ומכילה. ילדיו, שהיו ראשית מפעל חייו, סיפרו על החותם העמוק שהשאיר בעיר אילת, חותם של יצירה, חזון, ואהבה אין קץ למקום. "אילת הייתה עבורו לא רק מקום מגורים - אלא ייעוד. הוא ראה את הפוטנציאל הג־ לום בעיר, האמין בה, ופעל ללא לאות כדי לטפח ולהעצים אותה. גם כשהוא ומשפחתו עזבו את העיר, לבו נותר תמיד באילת, וב־ זכות פועלו אילת התפתחה העיר ושגשגה". ראש העירייה, אלי לנקרי, ספד לו, ואמר: "איציק ז"ל היה מאבני היסוד של העיר שלנו - יזם ואיש חזון, שפעל בנחישות, באמונה עמוקה, ובעיקר מתוך אהבה גדולה לאילת. על הערכים של אהבת העיר הוא גידל גם את ילדיו. אילת נפרדת בצער, בהוקרה ובהכרת תודה מאדם יקר, שחותמו טבוע בלב העיר ויישאר בה לעד".

ראש העירייה, אלי לנקרי: "אילת בהוקרה ובהכרת תודה מאדם יקר, שחותמו טבוע בלב העיר ויישאר בה לעד" נפרדת בצער,

צילום פרטי

איציק מור ז"ל. אהבה גדולה לאילת

18

23.5.2025 ˆ ידיעות אילת

Made with FlippingBook Digital Publishing Software